Reading habits tag

Jag har blivit taggad av snälla Cissi :)



1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Jag brukar ligga och läsa i soffan alternativt sängen och är det sommar

passar jag på att ligga ute på en filt med en bra bok.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Det beror på vad jag har i närheten ibland kan även ett gammal tv-kort agera bokmärke.
 
3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Jag slutar precis när jag somnar men är boken bra så vill jag läsa så långt som möjligt.
 
4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Ibland te, ibland vatten och är det helg blir det kanske någon läsk med lite godis/popcorn

vid sidan om:)
 
5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Ibland har jag musik igång men oftast står TV:n på när jag läser på grund av en mindre bokälskande fästman.


6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Flera i taget samtidigt så jag kan varva mellan böckerna.
 
7. Läsa hemma eller överallt?
Jag läser överallt då jag har med mig min Kindle överallt och igår när vi var på tippen hade jag med mig Cirkeln att läsa under tiden.

 
8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Det beror på. En man som heter Ove läste jag högt med fästmannen men oftast blir det tyst med lite skrattande ibland.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Aldrig. 

10. Bryta rygg eller inte?
Beror helt på hur boken är.

11. Skriver du i böcker?
Nej det gör jag inte.
 
12. Vilka taggar du?



Julia från Juliadagbok samt alla som känner för det :)

Kommentarer