söndag 8 september 2013

En smakebit på søndag - Min mormor hälsar och säger förlåt








Den norska bokbloggaren “Flukten fra virkeligheten” har varje söndag en rolig liten utmaning där man ska skriva ner en liten smakbit av boken man läser för tillfället så att man kan tipsa andra om olika böcker.






Här kommer mitt bidrag till denna söndagen:









" - Hon ville ta med mig, älskling. Många gånger. 


Men jag ville inte åka.


- Varför inte?


- Jag blev äldre. Jag blev tonåring. Jag var arg.


Och jag ville inte att min mamma skulle berätta 


sagor över telefon längre, jag ville ha henne här.


Jag ville ha henne i verkligheten."





s. 252 av 399 (e-bok version)










10 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten:-) Dette er en bok jeg definitivt skal lese!

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten, den får en att bli lite nyfiken faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Det var mange som hadde smakebit fra denne boken i dag :-) Jeg har lest En mann ved navn Ove, og skal absolutt lese denne!

    SvaraRadera
  4. Får nog ta och läsa den snart.

    SvaraRadera
  5. Den här boken ska jag helt säkert läsa. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot nästa, står först i kön på biblioteket :)

    SvaraRadera
  7. Populær bok dette idag:) Skjønner da hvorfor, får jeg har fryktelig lyst å lese den selv på Norsk:) Må bare komme ut først:) Takk for smakebit! Ha en hyggelig søndagskveld!:)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Har läst boken och det finns ju hur många bra citat som helst:-) Det här är ett av de finare.

    SvaraRadera
  9. Den här ska jag läsa snarast! Men har inte vågat än för jag tror att jag kommer att vilja sträckläsa den och det har jag inte haft tid med än :)

    SvaraRadera
  10. Jag blir så sugen på att läsa Backmans böcker efter alla smakbitar och positiva recensioner på dem! :)

    SvaraRadera