Vänskap som leder till kärlek eller?






Serie: Anna and the Feench Kiss #1


Genre: Young Adult, Contemporary Romance, High School



Publicerad: 2 december 2011



Sidor:  372





Förlag: Dutton Books











Min kopia: Egen





Betyg: 5 av 5





Om boken:







Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris--until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming, beautiful, Étienne has it all...including a serious girlfriend. 

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?







Mina åsikter:


Denna var riktigt bra och jag älskade den.

Nu äntligen vet jag bakgrunden till Anna och den vackra St. Clair

då jag läste andra delen först som handlade om Lola och grannpojken.



Precis som alla andra tjejer i boken så blev jag förälskad i den

vackra St. Clair och det som gjorde att jag blev det beror på

dialekten han ska ha då jag tycker det är halvt sexigt med brittiska.



Jag tycker Stephanie Perkins har lyckats otroligt bra med denna och andra boken

när det kommer till "vanliga" kärlekshistorier samt man kan säga att hon är i klass

med Nicholas Sparks enligt min åsikt.



Hade jag fått välja att göra en film baserad på en bok så hade denna bok helt klart

funnits med på topp 5 listan och som St. Claire hade jag kunnat tänka mig bland annat

Ed Westwick dels på grund av att han är brittiskt och för jag tror han hade passat bra

titta bara på bilden nedanför.



(Vem tycker ni hade passat spela St. Clair?)



Gillar du kärlekshistorier så är detta definitivt en bok för dig och

jag tror ni kommer älska den samt inte blir besvikna:)



Citat från boken:



“For the two of us, home isn't a place. It is a person. And we are finally home.” 



“French name, English accent, American school. Anna confused.” 



“I mean, really. Who sends their kid to boarding school? It's so Hogwarts. Only mine doesn't have cute boy wizards or magic candy or flying lessons.” 



“Har. Bloody. Har."
He smiles. "Oh, I see. Known me less than a day and teasing me about my accent. What's next? Care to discuss the state of my hair? My height? My trousers?"
Trousers. Honestly.” 

Kommentarer