tisdag 30 juli 2013

Tematrio - Historiskt




Det var ett tag sedan jag gjorde en tematrio och kände


nu att jag skulle göra en.


Veckans tematrio går ut på följande:





Berätta om tre historiska romaner du gärna vill tipsa om!





Mina tre historiska romaner är följande:







Swanns Värld var jag skeptisk till i en början men ju mer


jag läste tyckte jag faktiskt den var bra och det var den första


boken som dök upp i mitt huvud när jag tänkte på historisk roman.






En bok som jag tyckte väldigt mycket om samtidigt som den är


rätt hemsk då den handlar om en tjej på 15 år 


som blir kidnappad och utspelar sig 1910.






En lite annorlunda historisk roman som har inslag av vågad


men är ändå historisk då den utspelar sig på tidigt 1800-talet.


Har ni inte läst den tycker jag att ni definitivt ska läsa den:)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar