onsdag 17 juli 2013

A love story worth reading





Serie: -


Genre: Chick Lit, Contemporary Romance, Drama


Publicerad: December 2009




Sidor:  335




Förlag: Grand Central Publishing










Min kopia: Rec-ex




Betyg: 5 av 5

Utläst: 17 juli 2013

Köp boken här: Adlibris | Bokia | Bokus | CDON




Om boken:




An angry rebel, John dropped out of school and enlisted in the Army, not knowing what else to do with his life--until he meets the girl of his dreams, Savannah. Their mutual attraction quickly grows into the kind of love that leaves Savannah waiting for John to finish his tour of duty, and John wanting to settle down with the woman who captured his heart. But 9/11 changes everything. John feels it is his duty to re-enlist. And sadly, the long separation finds Savannah falling in love with someone else. "Dear John," the letter read...and with those two words, a heart was broken and two lives were changed forever. Returning home, John must come to grips with the fact that Savannah, now married, is still his true love--and face the hardest decision of his life.



Mitt omdöme:


Detta var min första bok till min temaläsning och jag är verkligen inte besviken.

Jag älskade filmen när jag såg den och nu när jag läste boken som tog mig cirka 3h att läsa ut insåg jag att jag älskar boken mer än filmen.



Historian kändes bättre i boken och mer känslosamma då jag kunde komma på mig själv med både att le och gråta lite under själva läsningens gång.



När det kommer till skillnad mellan filmen och boken upptäckte jag rätt så fort att Tim ska föreställa cirka 2-3 år äldre än Savannah och Alan är hans bror medan i filmen känns han betydligt äldre och Alan ska föreställa hans son vilket kändes lite konstigt nu efter att ha läst boken.



Detta är tredje boken jag läser av Nicholas Sparks och jag ser fram emot att läsa hans andra böcker som jag har med i min temaläsning. Nicholas Sparks är en fantastisk författare och jag fullkomligt älskar hans böcker, i alla fall de tre jag läst.



Jag rekommenderar denna till alla som gillar denna typen av böcker och även till er som har sett filmen men inte läst boken:)









Citat från boken:





“I finally understood what true love meant...love meant that you care for another person's happiness more than your own, no matter how painful the choices you face might be.” 





“Our story has three parts: a beginning, a middle, and an end. And although this is the way all stories unfold, I still can't believe that ours didn't go on forever.” 





“Passion is passion. It's the excitement between the tedious spaces, and it doesn't matter where it's directed...It can be coins or sports or politics or horses or music or faith...the saddest people I've ever met in life are the ones who don't care deeply about anything at all.” 





“I love you, Savannah, and I always will," I breathed. "You're the best thing that's ever happened to me. You were my best friend and my lover, and I dont regret a single moment of it. You made me feel alive again, and most of all, you gave me my father. I'll never forget you for that. You're always going to be the very best part of me. I'm sorry it has to be this way, but I have to leave, and you have to see your husband." As I spoke, I could feel her shaking with sobs, and I continued to hold her for a long time afterward. When we finally seperated, I knew that it would be the last time I ever held her. I backed away, my eyes holding Savannah's. "I love you, too, John," she said. "Good-bye." I raised a hand.” 

1 kommentar:

  1. åh, jag måste också läsa lite mer av hans böcker :)

    SvaraRadera