torsdag 2 maj 2013

Recension: Midnattsgränden




 





Serie: Vampyrerna i Morganville


Genre: YA, Paranormal Romance och Urban Fantasy



Publicerad: September 2012



Sidor:  313





Förlag: Styxx Fantasy





Hemsidor: Rachel Caine 







Min kopia: Rec-ex (tack så jätte mycket)





Betyg: 5+ av 5 möjliga





Om boken:



Claire har bundit sig till Amelie, den mäktigaste vampyren i Morganville,


 i förhoppning om att det ska ge skydd åt henne och vännerna i Glashuset.





Amelie har egna planer och sätter Claire som lärling hos den galne Myrnin, 


vampyren som bor i Morganvilles mörkaste gränd, 


som har dödat betydligt fler människor än alla de andra vampyrerna 


tillsammans inklusive Grundaren.


Myrnin har mycket att lära Claire men frågan är om han kan 


och om hon överlever lektionerna med honom.










Mina åsikter:





Detta är tredje boken i en serie som jag verkligen gillar och

den gick fort att läsa ut precis som med de andra två.



Boken är spännande och handlingen är riktigt bra.

Den får en till att bli chockad över vissa händelser

och jag ville bara ha mer än det jag hade läst.



Min favoritkaraktär i boken tror jag är Eve då

hon verkar vara en tuff tjej.



Jag är fortfarande av samma åsikt när det kommer

till att denna serien är bättre än Twilight.





Tyvärr vet jag inte när fjärde delen kommer ut på svenska

vilket känns riktigt trist då jag vill ha fortsättningen nu.



Har du läst de övriga två så kan du läsa

ett utdrag från boken här.









Köp boken här:





Adlibris | Bokia | Bokus | Cdon






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar