Tematrio - Fortfarande oläst


tematrio


Tematrion  hos Lyran handlar denna vecka om författare som vi ännu inte läst, men som vi har lust att läsa.





Min tematrio ser ut som följande:





1. Stieg Larsson - Millenium böckerna - Har sett alla tre filmerna på svenska och även första på engelska med Daniel Craig som Mikael Blomkvist. Dock föredrog jag givetvis de på svenska. När det kommer till böckerna så har jag dragit mig för att läsa men till nästa delkurs som även är den sista delkursen och handlar om Författarrollen, offentligheten och samhället ska vi ha läst Män som hatar kvinnor så då blir det till att läsa den:) Har ni läst den och vad tyckte ni?





2. Jussi Adler-Olsen - Avdelning Q böckerna - Har läst mycket bra om dessa böckerna och är sugen på att läsa. Så på årets bokrea trodde jag att jag köpte första delen men det visade sig att jag hade köpt tredje delen men som tur är fick jag del ett och två som rec-ex vilket gör att jag saknar femte delen.


Första delen tänkte jag att jag skulle påbörja inom kort. 





3. Carin Gerhardsen - Hammarbyserien - Fick hem böckerna för ett tag sen men inte kommit till att läsa de än så det är väl snart dags för att i alla fall ta tag i första delen :)

Kommentarer

  1. Jag har läst den första delen, Kvinnan i rummet av Jussi-Adler Olsen och jag tyckte den var mycket bra. Nu har jag stor lust att läsa de andra delarna, men har inte fått tag i dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är riktigt sugen på första delen dock har jag hört att serien ska vara lite otäck. De går att köpa och fanns på bokrean men den är ju över nu. Testa annars skriva till bokförlaget och fråga om recensionsex :)

      Radera
  2. Jag har läst Millenium-böckerna och tyckte de var jättebra! :) Bättre än filmerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att de är bättre än filmerna. Är Män som hatar kvinnor mer otäck än filmen eller hur är det med den delen? (Tänker på våldtäktsscenen i filmen)

      Radera
  3. Har läst de första och de sista böckerna/författarna du skriver om och jag har gillat båda. Stieg Larsson dock betydligt mer, de böckerna slukade jag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar