The Ghost and the Goth trilogy











Detta är en riktigt bra YA-bok om en kille som ser spöken/andar och om en populär tjej som är död men fast i andevärlden.

Killen gick på samma skola som denna tjej och när hon upptäcker att han kan se och höra henne stannar hon  med honom så gott som han kan.



I varje del av denna serien händer det olika händelser som gör böckerna spännande och gjorde att man inte ville sluta läsa om The Ghost och The Goth.

Första och den andra delen tog totalt cirka 10 timmar tillsammans medan jag drog ut på tiden med den tredje delen enbart på grund av att det är den sista delen.



Om man ska placera serien i genren så kan man kategorisera dem i följande enligt min åsikt: YA, Paranormal Romance, Fantasy och Supernatural.



Jag tycker att denna serie är riktigt bra och tycker att alla som gillar YA böcker borde läsa den och bilda sig en åsikt men jag hoppas att de som kommer att läsa den uppskattar dem lika mycket som mig.



Betyg: 5 av 5

Kommentarer

  1. Då borde du gilla Hemsökt serien av Meg Cabot :)

    SvaraRadera
  2. Du gör mig onekligen sugen på att testa dessa. Börjar precis ge mig in i detta med YA och övernaturligt är ju alltid ett plus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa dem och du kommer förhoppningsvis inte bli besviken:)

      Radera
  3. Är ju riktigt söta omslag måste jag säga :) handlingen verkar inte heller så dålig. Dessa kanske man borde läsa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar