Månadsrapport Februari 2012

Februari:




Lästa böcker: 8 (18/125)


Svenska vs Engelska: 5  vs 3


Till boktolvan: 0(4/12)


Klassiska verk: 4






Månadens böcker:




Pappa Goriot - Honoré de Balzac


Svindlande Höjder - Emily Brontë


Tristan och Isolde - Joseph Bédier


Awry - Chelsea Fine

Avow - Chelsea Fine


Den Girige - Molière


Korsad - Ally Condie

Rapunzel Untangled - Cindy C Bennet






Bästa boken i februari: Awry och Avow av Chelsea Fine samt Tristan och Isolde av Joseph Bédier

Sämsta boken i februari: Ingen





Oj vad lite böcker men det beror på att vi har haft ett stort arbete som skulle in denna månaden och sen varit lite i en lässvacka på grund av att man varit lite trött varje gång man kommit hem från föreläsningar.


Hoppas på att få läst fler böcker i Mars vilket nog inte blir så svårt med tanke på allt vi ska läsa i denna delkursen;)







Kommentarer

  1. Åh jag måste läsa Tristan & Isolde!

    Vad tyckte du om Svindlande Höjder då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var hemsk men hon skrev på ett bra sätt och i slutet blev det i alla fall lyckligt mellan kusinerna även om det kändes lite si så där med det. Har du läst den och vad tyckte du om den?

      Radera
    2. Ja jag har läst den och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Den var så konstig, så mörk och ja så udda. Den var okej men njae hade nog kanske förväntat mig något lite mer annat. Men historian i grunden är riktigt fin men ah jag vet inte. Haha.

      Radera
    3. Ingen i vår kurs kunde förstå hur folk kan säga att denna bok är romantisk just på grund av allt hemskt som inträffar.

      Radera
    4. Nej den är ju inte det där typiska romantiska som de andra klassikerna är men det finns ju där på sitt sätt. Även om den är väldigt mörk och psykiskt påfrestande. Man får verkligen tänka till ibland. Och har sett den gamla filmatiseringen av den med Ralph Fiennes som Heathcliff och efter att ha sett den tycker jag nog historian har blivit lite bättre. Jag vet fortfarande inte vad jag ska tycka om boken men det finns en anledning till att den kallas för klassiker.

      Radera
    5. Jo det finns ju sina drag av romantik och att det finns en anledning till att den kallas för klassiker är ju självklart. Är dock väldigt glad att jag läste den och tyckte ändå hyfsat om den med tanke på den inte hamna på sämsta bok:) Filmen måste jag ju bara se:D

      Radera

Skicka en kommentar