Heathcliff - Wuthering Heights

Jag satt och kollade igenom tre olika skådespelare som har spelat Heathcliff från Svindlande höjder.









Vilken av dessa tre tycker ni stämmer bäst in som Heathcliff om ni har läst boken Svindlande höjder?



Jag tycker faktiskt att första skådespelaren stämmer bra in då jag har föreställt mig honom som en afrikansk kille som blivit lämnad på gatan just med tanke på vilket år som boken skrevs.



Kommentera gärna vad ni tycker då det alltid är intressant att se hur andra har föreställt sig en karaktär utifrån en sån här känd bok:)

Kommentarer

  1. Jag tycker egentligen ingen av dem, om man måste välja tror jag Mr Fiennes. Men har nog mer tänkt mig som Rufus Sewell kanske eller Nathanaiel Parker. Men inte riktigt, kan inte komma på någon helt klockren just nu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar