Välkommen

Välkommen till LexieLäser, bokbloggen som drivs av mig!



Vem är jag?



Jo, jag heter Alexandra och är en bokälskande tjej på 25 år.

Bor i en fin stad i underbara Skåne som heter Landskrona där jag har en liten mysig etta med min lilla hund Milo.



Mail: bokalskarinnan@gmail.com



Vad gör jag?



För tillfället studerar jag vid Lunds Universitet där jag läser fortsättningskursen i Barnlitteratur och grundkursen i Bokhistoria.

Utöver studerande så läser jag rätt så ofta, umgås med mina nära och kära, ser filmer/serier, shoppar och fikar.





Vad läser jag?



Jag läser princip allting som faller mig i smaken det kan vara allt från barnböcker till faktaböcker:)

Dock så är favoritgenren skräck där min favoritförfattare är ingen mindre än Stephen King.



Ja, om ni undrar något så är det bara till att ställa en fråga bland kommentarerna :)



Kommentarer