tisdag 12 februari 2013

Top Ten Tuesday




Det är tisdag vilket innebär att det är dags för en


"Top Ten Tuesday" som hålls av den engelska 






Denna tisdagen är det meningen att vi ska lista


topp tio romanser inom bokvärlden


och mina kommer här:





1. Noah och Allie från The Notebook då 


jag också vill leva livet ut med den jag


älskar oavsett om minnet sviker


.


2. Holly och Gerry från PS: I love you


deras kärlek är fin trots lite bråk men de


har roligt tillsammans fram tills han dör.


Jag menar, vem vill inte ha lite galen kärlek?





3. Romeo och Julia från Romeo och Julia.


Ett kärlekspar som vet vad dem vill trots


allt vad det innebär som i slutet tyvärr blir


ett tragiskt slut.





4. Sookie och Eric från True Blood och ja,


jag vet att de inte är tillsammans men deras


dragning och åtrå är ju inte helt fel.





5. Elena och Damon från Vampire Diaries, vem


kunde ana detta kärleksparet från början?


Men jag förstår henne, jag hade nog också


valt Damon framför Stefan.





6. Bella och Jacob från Twilight, han är varm


och har ett stort hjärta som inte ger upp


i första taget och vem vill inte ha en sån kärlek?





7. Bella och Edward från Twilight, ett till början


lite udda par som bryter alla regler inom hans värld


men som i slutet ändå får leva lyckliga tillsammans.





8. Rose och Dimitri från Vampire Academy, hon


en elev och han hennes handledare.


Ung och förbjuden kärlek har väl ingen


något emot?





9. Lena och Alex från Delirium, även här hittar


vi förbjuden kärlek men kan inte motstå den.


Deras kärlek till varandra är fin men slutar med


att Alex dör, men gör han verkligen det? ;)





10. Cassia och Ky från Matchad, ännu mer förbjuden


kärlek men som inte ger upp varandra på grund


av deras kärlek.





11. Zoey och Stark från House of Night, kärlek från


första ögonkastet som inte tar slut och inte känns direkt 


naiv som det känns lite mellan Rose och Dimitri från 


Vampire Academy.





Det blev elva romanser men inte i tur och ordning:)


Vilka är era topp tio romanser?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar