lördag 9 februari 2013

Gårdagens skoluppgift

Som jag nämnt så läser jag Litteraturvetenskap: Den moderna litteraturen och vi håller för tillfället på med första delkursen som heter Litteraturvetenskapens grunder: att analysera epik, lyrik och dramatik som vi håller på med fram tills den 21 februari.



Igår hade vi först ett seminarium om vad vi hade lite svårt för sen blev vi indelade i olika grupper för att vi skulle analysera en dikt tillsammans för att sedan redovisa den för de andra i klassen i ytterligare andra grupper.






Häftet med dikter vi fick välja mellan och det andra pappret visar
lite tips på hur man gör en lyrikanalys.






Gruppen jag var i valde att analysera dikten
Lillan snusar i skönan säng av Sonja Åkesson, ur Dödens ungar
från 1973

Det tog inte så jätte lång tid att komma fram till något om denna dikt så när vi var klara stannade jag och en annan tjej kvar för att äta lite samtidigt som vi pratade.



När klockan blev 13.40 var det dags för redovisningen och det gick rätt så bra faktiskt så jag är nöjd.

Tydligen så var detta en del av vår examination på delkursen:)

2 kommentarer:

  1. Du har fått lite nätkärlek på min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kärleken:) Var fint skrivet:)

      Radera