söndag 24 februari 2013

En smakebit på søndag - Pappa Goriot








Den norska bokbloggaren “Flukten fra virkeligheten” har varje söndag en rolig liten utmaning där man ska skriva ner en liten smakbit av boken man läser för tillfället så att man kan tipsa andra om olika böcker.




Här kommer mitt bidrag till denna söndagen:











Vad läser ni denna söndagen?

Själv har jag inte kommit så långt som jag önskade när jag började boken i fredags men anledningen till att det blev inget läsande igår och inga uppdateringar är att min fästman fyllde år igår:)

8 kommentarer:

  1. Har inte läst något av författaren sen gymnasiet. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad var det för bok av Balzac du läste? :)
      Varsågod :)

      Radera
  2. Honoré de Balzac är en sådan författare som jag har tänkt mig att jag ska ge mig på någon dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra:) Även om detta just nu är "under tvång" som jag läser den så har jag tänkt många gånger att jag vill läsa något av honom :)

      Radera
  3. Antar att jag läst något av Balzac för länge sen men kan inte komma på vad. Pinsamt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minnet brukar kunna svika speciellt när det var för länge sen:)

      Radera
  4. Säger som Lotten :) Ibland är det svårt att komma ihåg böcker man läst, speciellt om det varit under tvång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Om någon frågar mig om x-antal år kommer jag nog inte komma ihåg om jag läst någon av Balzac.

      Radera